معنای مکینتاش چیست؟

معنای مکینتاش چیست؟

مکینتاش به چه معناست

سیتم عامل مکینتاش

مکینتاش یا به اختصار  “مک” مجموعه ای تولیدات شرکت معروف آمریکایی اپل است که به واسطه نمایندگی های این شرکت در سراسر جهان به فروش می رسد.

حروف اختصاری Mac، محدوده‌ای از کامپیوترهای شخصی که توسط شرکت رایانه‌ای اپل در سال ۱۹۸۴ معرفی گردید نیز اطلاق می شود.

جف راسکین کسی است که اولین بار پروژه مک را در اپل آغاز کرد وی پس از یک سال تیمی تشکیل داد و به کارش سرعت بخشید.


Mac OS که مخفف Macintosh Operating System است، یک سری از سیستم‌ عامل‌های دارای واسط گرافیکی کاربر است که توسط شرکت Apple برای کامپیوترهای مکینتاش توسعه داده شده‌اند البته مک به محصولات دیگری هم اطلاق می شود.

این روزها وقتی صحبت از مک می شود منظور یکی از سه مورد فوق است : مکینتاش، یک مارک کامپیوتر شخصی متعلق به شرکت اپل، مک اواس (Mac OS) یا همان سیستم‌ عاملی متعلق به شرکت اپل،اواس‌ده (Mac OS X) یا همان سیستم‌ عامل ورژن ۱۰ متعلق به شرکت اپل است.

وقتی صحبت از اپل می شود اغلب به یاد کمپانی آمریکایی و محصولاتش می افتند و بعد شاید هم واژه سیب در ذهنشان تداعی شد! اما آیا می دانید چرا از اپل حرف می زنیم محصولاتش با I  شروع می شوند؟

اگردقت کرده باشید تمام محصولات اپل با i شروع می شود. iPod, iPhone ، iPad و… هنگامی که صحبت از دیوایس اپل وآی دیوایس می شود منظور تمام دستگاه های الکترونیک شرکت اپل است. در تمامی دستگاه ها یا آی دیوایس (iDevice) شرکت اپل پس از روشن کردن دستگاه لوگوی شرکت اپل را می بینید.

البته برخی آی را به معنی و ترجمه انگلیسی اش یعنی چشم در نظر دارند و معتقدند به چشم بشر اشاره دارد. برخی هم آن را به معنای “من” برای اختصاصی سازی دستگاه ها برای افراد در نظر می گیریند. یعنی مک من، ساعت من و…

اما به نظر می رسد این روایت به واقعیت نزدیک تر باشد، به گفته جابز اپل تمام سرمایه خود را روی مک جدید قمار می‌کرد و باید نامی عالی و شایسته برای آن انتخاب می‌شد. استیو جابز بالاخره یک نام پیدا کرد: مک‌مَن! شاید بگویید پس چرا هیچ محصولی با نام MacMan عرضه نشد؟ خوشبختانه به جز استیو جابز گروه دیگری با مدیریت Ken Segall هم به اپل آمده بود و به اصرار او جابز راضی شد تا نام iMac برای مک جدید انتخاب شود. آی‌مک یک کامپیوتر مک کامل بود اما بارزترین امکانات آن قابلیت اتصال به اینترنت تنها در ده دقیقه بود، حتی اگر تاکنون از یک کامپیوتر استفاده نکرده باشید! به این ترتیب حرف i ابتدای واژه internet در ابتدای نام محصولات اپل قرار گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
modir

Leave your message