نصب ویندوز xp در کنار ویندوز ۷

نصب ویندوز xp در کنار ویندوز ۷

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ویندوز ۷ نصب کرده باشید و بخواهید بعد از نصب ویندوز ۷ یک ویندوز XP هم نصب کنید . در شرایط پیش فرض چنین کاری را نمی توانید انجام دهید بدلیل اینکه بعد از نصب ویندوز XP به صورت اتوماتیک بوت ویندوز ۷ از بین می رود مگر اینکه ابتدا ویندوز XPنصب کنید و در مرحله بعدی ویندوز ۷ .

که در ادامه مطلب به بررسی و آموزش آن می پردازیم.

یک سوال پیش می آید ، در صورتیکه ویندوز ۷ داشته باشیم و بخواهیم ویندوز XP را در کنار آن نصب کنیم چکاری باید انجام بدهیم ؟ خوب من قصد دارم در این آموزش به صورت کامل روش نصب ویندوز XP را در کنار ویندوز ۷ برای شما آموزش بدهم .
فرض کنید که ویندوز ۷ را قبلا بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید . حال می خواهید ویندوز XP را نصب کنید . دقت داشته باشید که ویندوز XP باید در یک درایو دیگر به غیر از درایوی که ویندوز ۷ بر روی آن نصب شده است ، نصب گردد ( به طور مثال درایو ویندوز ۷ : C / درایو ویندوز XP : درایو D )

بعد از نصب کامل ویندوز XP ( نصب درایورها و نرم افزارهای نصب شده ) باید دی وی دی ویندوز ۷ را داخل اپتیکال درایو قرار داده و با بوت ویندوز ۷ سیستم را لود کنید .
بوت کامپیوترتان، مطمئن شوید که بر روی سی دی یا دی وی دی رام باشد . در بیشتر مادربردهای گیگابایت و اسوس کلید F8 و F12 می باشد .(زمانی که سیستم تان را روشن می کنید در ابتدا کلید بوت شدن را نمایش می دهد، کافی است کلید مورد نظر را زده و از صفحه ای که باز می شود درایو را انتخاب کرده و بعد کلید Enter را بزنید راه دیگر رفتن به صفحه Setup یا بایوس کامپیوتر و تغییر بوت سیستم است

۲) وقتی DVD نصب را گذاشتید صفحه زیر در صورتی که مرحله قبل را درست انجام داده باشبد ظاهر می شود ۸ ثانیه زمان دارید که کلید Enter رابزنید

 

 

بعد از زدن اینتر شروع به بوت شدن می کند..

۳) بدون هیچ تغییری در این صفحه کلید Next را بفشارید .

 

۴) در این مرحله شما باید بر روی گزینه Repair your computer در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید . این مرحله چند ثانیه ای زمان می برد و بعد از آن سیستم شما ریست می شود و ویندوز ۷ بالا می آید .

 

همچنین بعد از انجام مراحل بالا می توانید نرم افزار EasyBCD را دانلود کرده.

این نرم افزار به شما امکان انجام اموری چون تغییر نام ویندوز در منوی بوت ، حذف گزینه های دلخواه از منو ، تعمیر بوت لودر ویندوز و ساخت فلش bootable و دیگر قابلیت های این چنینی را می دهد. شایان ذکر است که این نرم افزار قابلیت تغییر منوی بوت از سیستم عامل های مختلف نظیر مکینتاش و لینوکس را نیز داراست.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

 

modir

Leave your message