همه چیز در مورد ویندوز ۸

همه چیز در مورد ویندوز ۸

ویندوز ۸

ویندوز 8

  • دنیای زیرو و رو شده مایکروسافت.
  • در اولین نگاه به عکس ها و پیش نمایش های ویندوز ۸ ظاهر کاملا متفاوت آن جلب نظر می کند. دیگر نه خبری از دسک تاپ معمول  است و نه تسک بار دوست داشتنی پایین ویندوز را مشاهده می کنید. مثل اینکه همه چیز زیر و رو شده و محیط کاربری ویندوز هشت بیشترین شباهت را به رابط کاربری ویندوز فون ۷ این شرکت دارد.
  • ویندزو هشت از سیستم های مبتنی بر معماری system-on-a-chip و پردازنده های AMR پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که قرار است یک سیستم عامل برای همه چیز داشته باشیم. مثل اینکه قرار است ویندوز هشت علاوه بر دسک تاپ و لپ تاپ ها، بر روی تبلت ها و دیگر ابزارهایی که از این معماری استفاده می کنند، قابل استفاده باشد.
  • برنامه های قدیمی هم روی ویندوز هشت کار می کنند. قرار است که تمامی برنامه های تحت ویندوز سون و شاید ویندوزهای قبلی به راحتی در ویندوز هشت قابل استفاده باشند و شما نیازی به خرید یا به روز رسانی نرم افزارهای ویندوز سون نخواهید داشت. اما معلوم نیست که این قابلیت شامل تبلت ها و دیگر ابزارها هم می شود یا خیر.
  • ویندوز هشت سازگارترین سیستم عامل بازار با قابلیت لمسی صفحات نمایش ابزارهای مختلف خواهد بود. مایکروسافت به خوبی می داند که ذائقه مخاطب در حال تغییر به سمت تبلت ها، لپ تاپ های صفحه لمسی و کامپیوترهای All-in-one با صفحه تمام لمسی است. موس و کیبرد هم کم کم نفس های آخر را می کشند. در ویندوز هشت تمامی برنامه ها بدون نیاز به صفحه کلید و موس، تنها با قابلیت چند لمسی و صفحه کلید مجازی کار خواهند کرد.
  • شیوه طراحی و کار برنامه ها تغییر کرده است. مایکروسافت می گوید که با استفاده از جاوااسکریپت و HTML5 برنامه هایش را (که در اینجا App نامیده می شوند) به شیوه خاصی طراحی کرده است. این برنامه ها تا حد زیادی به وب اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن های هوشمند وتبلت ها شبیه شده اند.
  • مایکروسافت هم صاحب فروشگاه نرم افزار یا App Store می شود. درون ویندوز هشت شاهد یک برنامه فروشگاه داخلی خواهیم بود. تقریبا تمام برنامه های تولیدی مایکروسافت اعم از رایگان و غیررایگان را در این فروشگاه خواهید یافت و در مرحله بعد برنامه های دیگر شرکت ها را هم که برای ویندوز هشت تولید شده اند به آن اضافه می شود.
  • شایعات حاکی از آن بود که ویندوز هشت در سال آینده ارائه خواهد شد. تا اینکه مدیرعامل مایکروسافت هم این تاریخ را تایید کرد و گفت که در اواخر سال ۲۰۱۲ باید منتظر این سیستم عامل باشید.  حال باید ببینیم در سال ۲۰۱۲ ویندوز عرضه خواهد شد، یا اینکه طبق تقویم مایاها، دنیا به پایان می رسد!
  • علی رغم جهش سخت افزار از ویندوز ایکس پی به ویندوز ویستا، ویندوز سون همان سخت افزار یک گیگابایت رم و یک گیگاهرتز پردازنده ویستا را نیاز داشت. حال طبق گفته های مدیران مایکروسافت، در ویندوز هشت هم تغییرات گسترده ای از نظر سخت افزار مورد نیاز نخواهیم دید. ویندوز هشت قرار است با همان حداقل های پردازنده یک گیگابایتی، رم یک گیگابایتی و پانزده تا هفده گیگابایت فضای خالی هارد دیسک بتواند کار کند.
  • ویندوز سون نسخه خانگی را بسته به اینکه از ویستا به آن آپگرید می کردید یا نسخه مستقل می خریدید، بین ۱۶۵ تا ۲۵۰ دلار برای تان هزینه در برداشت. پیش بینی می شود که ویندز هشت هم چیزی بیش از این قیمت گذاری نگردد.
  • احتمالا اواخر سپتامبر (یکی دو ماه دیگر) می توانید نسخه بتای این سیستم عامل را در برخی سایت ها ببینید و در صورت علاقه، با مسئولیت خودتان به تست آن بپردازید. شاید این هم مانند ویندوز سون چنان جذاب و کاربردی باشد که با همین نسخه آزمایشی بتا کارتان را آغاز کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
modir

Leave your message