Monthly Archive جولای 30, 2024

معرفی انواع توزیع‌های (Distributions) لینوکس

نسخه‌های مختلف و متعددی از لینوکس برای انواع کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند که با عنوان توزیع‌های لینوکس شناخته می‌‌شوند. همه کاربران، اعم از تازه‌کار و حرفه‌ای، می‌توانند توزیع مناسب لینوکس را برای خود انتخاب کنند. تقریباً تمام توزیع‌های لینوکس به‌‌رایگان برای دانلود دردسترس قرار دارند و می‌توان آن‌ها را در دستگاه‌های مختلف نصب کرد. برخی از توزیع‌های محبوب‌ لینوکس عبارت‌اند از:

لینوکس چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟

لینوکس (Linux) یکی از سیستم‌عامل‌های معروفی است که از سال ۱۹۹۰ در‌دسترس قرار دارد. این سیستم‌عامل به‌عنوان فناوری پیشران برای دستگاه‌های اندرویدی، تلویزیون، دوربین‌ها و حتی لوازم هوشمند شناخته می‌شود. از سیستم‌عامل لینوکس در دستگاه‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند تا خودروها، لوازم‌خانگی، اَبَرکامپیوترها، سرورهای سازمانی و… استفاده می‌شود. در سال‌های ابتدایی بعد از معرفی سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس طراحی و برنامه‌ریزی شد؛ البته این سیستم‌عامل از ابتدا به همین شکل نبوده و با گذشت زمان پیشرفت کرده است. در این مطلب از آموزش سیستم عامل، قصد داریم به‌طورمفصل درباره سیستم‌عامل Linux و unix سخن بگوییم و شما را با آن کاملاً آشنا کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت لینوکس و ویندوز چیست؟

این دو سیستم عامل رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در این مقاله تفاوت های دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز را بررسی می کنیم.

هردو سیستم عامل ویندوز و لینوکس برای مدیریت منابع سیستم و رابط کاربری بین سخت افزار و کاربر طراحی شده اند. این دو سیستم عامل در عین شباهت هایی که دارند تفاوت های زیادی در نحوه برقراری ارتباط با کاربر و نحوه کار باهم دارند. سیستم عامل ویندوز یک محصول تجاری از شرکت مایکروسافت است در حالی که سیستم عامل لینوکس یک محصول متن باز و رایگان است و توسط هیچ شرکتی پشتیبانی نمی شود.

مقایسه ویندوز ۱۰ و ۱۱

در روند مقایسه ویندوز ۱۰ و ۱۱  در مورد دو نسخه از متفاوت‌ترین سیستم‌عامل‌های محبوب شرکت مایکروسافت صحبت خواهیم کرد؛ جایی که همیشه انتخاب برای متعصبان و البته ایرانی ها پیچیده است. در دنیای فناوری اطلاعات، تصمیم‌گیری برای ارتقاء سیستم عامل یکی از مهمترین و گاهی هم چالشی‌ترین وظایفی است که هر کاربری با آن مواجه می‌شود.

همه چیز درباره ویندوز ۱۰ و روش ها نصب آن

معرفی جزئیات و ویژگی های ویندوز ۱۰

ویندوز یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موجود در جهان است که همه ما تجربه کار با این سیستم عامل را داشته ایم و کماکان منتظر ارائه نسخه جدید این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت هستیم. با این حال اخرین نسخه ای که تاکنون برای ویندوز توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است، ویندوز ۱۰ می باشد که واقعا توانست دنیای علم و فناوری را متحول کند.

آموزش غواصی

مدرسه غواصی

آموزش غواصی در مدرسه بین‌المللی آکوا فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب است. این مدرسه با ارائه دوره‌های آموزشی متنوع و با استانداردهای بین‌المللی، تجربه‌ای جامع و حرفه‌ای را برای شما فراهم می‌آورد. دوره‌های آموزشی شامل جلسات تئوری، تمرینات در استخر و غواصی در آب‌های آزاد می‌شود که هر کدام به شما مهارت‌های لازم برای غواصی ایمن و موثر را آموزش می‌دهند. با توجه به اطلاعات دریافتی، مدرسه غواصی آپام یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در تهران است که دوره‌های خود را مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌دهد. همچنین، مرکز آبکاوان که زیر نظر سازمان بین‌المللی غواصی SSI فعالیت می‌کند، از سال ۹۳ با آموزش بیش از ۷۰۰ هنرجو، تجربه و موفقیت قابل توجهی در این زمینه دارد.