مقایسه عملکرد و سرعت ویندوز ۱۰ با ویندوز ۷ و ۸٫۱

مقایسه عملکرد و سرعت ویندوز ۱۰ با ویندوز ۷ و ۸٫۱

کدام بهتر است: ویندوز ۷ یا ۸٫۱ یا ۱۰

Image result for مقایسه عملکرد و سرعت ویندوز 10 با ویندوز 7 و 8.1

 

به صراحت از نظر من، صفحه ی استارتِ ‘مترو’ در آن زمان یک شکست بزرگ و تنها مشکل اساسی ویندوز ۸ بود. البته با استفاده از برنامه Classic Shell (نرم افزار تغییر صفحه ی استارت به همان حالت سابقِ منوی استارت) میشد از استفاده از این سیستم عامل لذت کامل را برد.

خوش بختانه، مایکروسافت از اشتباهاتش در نسخه های قبل درس گرفته و حالا آنها را در ویندوز ۱۰، که ما فکر میکنیم تا به الان بهترین سیستم عامل مایکروسافت است تصحیح کرده. علت این انتخاب ما چیز های متفاوتی است، شاید بخاطر ظاهر بهبود یافته اش، قابلیت چند پلتفرمی اش.

 

زمانی که برای هر سیستم عامل طول می کشد تا بالا بیاید، با Boot Racer اندازه گیری شد و نتیجه این چنین شد که در رالی که مبدا آن لوگوی ویندوز و مقصد آن دسکتاپ قابل استفاده بود ویندوز ۸.۱ با چهار ثانیه به مقام سریعترین و ویندوز ۱۰ با شش ثانیه به مقام کندترین دست یافتند.

اندازه گیری دستی با یک کرونومتر نیز همین نتایج را در بر داشت. گرچه در شرایط واقعی من انتظار تفاوت های حسابی را داشتم، اما تقلا های من بی فایده بود و این سه سیستم عامل تازه نصب شده فقط یک یا دو ثانیه با یکدیگر اختلاف زمانی داشتند.

مطمئنا این نتایج بسته به سخت افزار مورد استفاده، پیکربندی و وضعیت سیستم عامل بعد از چند ماه، استفاده یا عدم استفاده از پچ ها و برنامه های آسیب رسان کاملا متفاوت خواهد بود. از آنجایی که سخت افزار و همه ی شرایط برای هر سه سیستم عامل یکسان بود، مشخص شد که ویندوز ۱۰ کمی در بالا آمدن، از پدرانش کند تر است.

 

در این قسمت زمانی که طول می کشد سیستم از حالت Sleep بالا بیاید را اندازه گرفتیم. تست لحظه ای که دسکتاپ شد متوقف شد. (و برای اینکه سیستم عامل یکراست دسکتاپ را بارگذاری کند ما از یک میانبر اختیاری استفاده کردیم)

ویندوز ۷ زمان کاملا زیادی را صرف بالا آمدن از اسلیپ هیبریدی کرد– بطور متوسط ۱۷ ثانیه. ویندوز ۸.۱ بطور قابل توجهی سریعتر بود و فقط با ۱۰ ثانیه بالا آمد در صورتی که ویندوز ۱۰ دو ثانیه سریع تر بود.

 

سریع‌تر، کندتر، بهتر؟

پس از مشاهده‌ی نتایج تقریبا مشابه در اغلب تست‌ها، از برنامه‌ها گرفته تا کدگذاری و از ذخیره‌سازی گرفته تا بازی، قضاوت در مورد بهتر بودن یکی از سیستم‌عامل‌ها کار دشواری است. البته دور از انتظار نیست که برخی از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ طی ماه‌های آینده یا سال آینده دستخوش تغییر شوند. همچنین ویندوز ۱۰ ویژگی‌هایی را در خود دارد که قابل سنجش نبوده یا در صورت سنجش قابل مقایسه با سیستم‌عامل‌های قبل نمی‌باشند، مانند بازی DirectX 12 که تنها توسط ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شود.

ویژگی‌ها و عملکرد (معایب!)

با این که مشکلاتی در خصوص رابط کاربری وجود دارد، در ویندوز ۸.۱ ویژگی ‘Hyperboot’ و ‘Instant Go’ معرفی شده است. این ویژگی‌­ها به کاربران اجازه می­‌دهد تا برای شروع یا ادامه­‌ی فعالیت‌­های مورد نظر خود، سرعت عمل بیشتری داشته باشند. در ویندوز ۱۰ این قابلیت بهبود یافته است و این بدین معناست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دستگاه‌ها به حالت قبلی خود باز می‌گردند.

هر دوی این سیستم عامل­‌ها به OneDrive مجهز شده­‌اند. با این ویژگی، ذخیره فایل­‌ها در فضای ابری به وسیله­‌ی File Explorer، راحت‌­تر شده است.

این ویژگی در windows 7 وجود ندارد!

 

Cortana (ابزاری است که به عنوان دستیار شخصی و برای رقابت با Siri شرکت اپل طراحی شده است) یکی از نرم­‌افزارهای موجود در ویندوز ۱۰ که در اختیار شما قرار گرفته است. با این که این نرم­‌افزار هنوز کامل نشده، اما کاربران را قادر می‌­سازد تا از طریق گفتار، اقدامات و جستجوهای مورد نظر خود را انجام دهند.

به علاوه windows 10 با قرار دادن یک مرورگر پیش فرض جدید در خود، نشان داده که در زندگی چیزی فراتر از Internet Explorer نیز وجود دارد. مرورگری توسعه یافته و کم حجم به نام Edge؛ این مرورگر دارای ویژگی‌­های جدیدی مانند همگام سازی با Cortana ، reading mode و annotation tools است.

 

از لحاظ عملکرد، تفاوت اندکی بین ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ وجود دارد و کاربرانی که از دستگاه‌های هوشمند و مدرن استفاده می‌کنند، بعید است که متوجه تغییرات عمده­‌ای شده باشند. با این حال گنجانده شدن DirectX 12 در ویندوز ۱۰، موجب ارائه‌­ی عملکرد برتر گرافیکی سه بعدی شده و به توسعه دهندگان قدرت کنترل و مانور بیشتری داده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
modir

Leave your message