ترفندهای ویندوز ۱۰

ترفندهای ویندوز 10

ترفندهای ویندوز ۱۰

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت همیشه در حال تغییر است. هر نسخه از ویندوز شامل امکانات مختلفی بوده که هر کدام از این امکانات توسط تیمی از متخصصان متعهد ایجاد شده‌اند، هدف از طراحی این امکانات این است که بهترین تجربه‌ی ممکن را برای کاربران فراهم کنند. پس با چنین نرم‌افزار پیچیده، متنوع و وسیعی منطقی است که ترفندها و قسمت‌هایی وجود داشته باشد که بیشتر کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع باشند.

در ادامه به بررسی فهرست بهترین نکاتی می‌پردازیم که تجربه‌ی شما از ویندوز ۱۰ را بهبود خواهد داد یا حداقل اینکه نکات جدیدی درباره‌ی ویندوز ۱۰ یاد می‌گیرید که قبل از این نمی‌دانستید. برخی از این ترفند ها در چندین نسل از ویندوز وجود داشته‌اند و برخی از آن‌ها نیز مختص آخرین نسخه‌ی ویندوز هستند. مایکروسافت فقط در سال ۲۰۱۸ دو آپدیت اصلی برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده است، این دو آپدیت در آوریل ۲۰۱۸ و اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شدند. فقط در همین دو آپدیت نیز حقه‌ها و

ترفندهای ویندوز 10

ترفندهای ویندوز ۱۰

امکانات مخفی زیادی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها تجربه‌ی خود در استفاده از ویندوز ۱۰ را بهبود دهیم.

احتمالاً با برخی از این حقه‌ها آشنایی داشته باشید اما بعید است که همه‌ی آن‌ها را بدانید. بگذارید بررسی این امکانات مخفی را شروع کنیم.

۱) استارت منوی مخفی

اگر از طرفداران استارت منوی قدیمی و بدون عنوان ویندوز هستید هنوز هم می‌توانید آن را داشته باشید. اگر در گوشه‌ی پایین و سمت چپ ویندوز روی آیکون ویندوز کلیک راست کنید منویی باز می‌شود که شامل قسمت‌های پرکاربرد ویندوز است (Apps, Features, Search, Run). توسط واسط کاربری استاندارد ویندوز نیز می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید اما دسترسی به آن‌ها توسط این منو بسیار سریع‌تر انجام می‌شود

۲)نمایش دکمه‌ی دسکتاپ

دکمه‌ي دسکتاپ از زمان ویندوز ۷ به وجود آمد اما در هر صورت کارکرد خود را حفظ کرده است. در قسمت پایین و سمت راست ویندوز یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. پیدایش نکردید؟ پایین و سمت راست، سمت راست تاریخ و ساعت. آنجا یک دکمه‌ی مخفی پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند.

همچنین می‌توانید تنظیماتی انجام دهید تا با رفتن روی دکمه و بدون کلیک کردن روی آن تمام پنجره‌های باز مینیمایز شوند. برای این کار به Settings > Personalization > Taskbar رفته و Use peek to preview the desktop را فعال کنید.

۳) تکان دادن

این قابلیت برای اولین بار در ویندوز ۷ ایجاد شد اما بسیاری از کاربران از آن اطلاعی ندارند. اگر صفحه‌تان پر از پنجره‌های مختلف است می‌توانید قسمت بالایی پنجره‌ی مورد نیازتان را با ماوس نگه دارید و سپس آن را روی پنجره‌های دیگر تکان دهید. ناگهان تمام پنجره‌ها مینیمایز می‌شوند. دوباره این کار را انجام دهید و تمام پنجره‌ها به حالت معمولی بر می‌گردند

۴) فعال کردن God Mode

آیا یکی از آن کاربرانی هستید که می‌خواهید به تمام قسمت‌های ویندوز دسترسی داشته باشید؟ در اینصورت God Mode مختص شما ایجاد شده است. روی دسکتاپ راست کلیک کرده و New > Folder را انتخاب کنید، نام پوشه را به عبارت زیر تغییر دهید:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

برای اینکه وارد حالت God Mode شوید روی این پوشه کلیک کرده و از قدرت جدیدتان لذت ببرید.

۵)افراد مورد نظرتان را پین کنید

حالا دیگر می‌توانید به همان روشی که برنامه‌هایتان را پین می‌کردید مخاطبان نزدیک‌تان را نیز به تسک‌بار پین کنید. روی آیکن People کلیک کنید و در قسمت پایینی باکس باز شده گزینه‌ای وجود دارد تا مخاطبان مورد نظرتان را پیدا کرده و به تسک‌بار پین کنید. هیچ کدام از مخاطبان‌تان را نمی‌بینید؟ روی تب Apps در بالای باکس کلیک کنید تا اپ ایمیل، اسکایپ یا دیگر اپ‌های مایکروسافت استور را متصل کرده و مخاطبان خود را وارد کرده و آیکن‌های تماس سریع را به تسک‌بار ویندوز ۱۰ اضافه کنید.

ترفند های استفاده از ویندوز ۱۰ بسیار بیشتر از این موارد است که در مقاله های بعدی منتشر خواهد شد.

modir

Leave your message