معایب ویندوز XP

معایب ویندوز XP

معایب ویندوز XP

در ایران بسیاری از کاربران از ویندوز XP استفاده می کنند و می توان گفت که بیشتر سازمان های دولتی از معایب ویندوز XPP بی خبر هستند. طبق گفته مایکروسافت ، تا ۸ آوریل ۲۰۱۳ ، ۶۰۰ میلیون کاربر در معرض خطر جدی بودند.

معایب ویندوز XP

معایب ویندوز XP

به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت ویندوز در ایران ، بیش از ۹۰ درصد افرادی که از ویندوز XP استفاده می کنند ویندوز خود را به روز نمی کنند. و این بهترین میزبان برای ویروس ها ، هکرها ، کرم ها و … است.

معایب ویندوز XP

مطمئناً ، کسانی که پروانه ویندوز XP خریداری کرده اند تا آوریل ۲۰۱۴ همچنان از پشتیبانی ویندوز برخوردار می شوند. اما بعد از آن تاریخ ، مایکروسافت دیگر از ویندوز XP پشتیبانی نمی کند ، این بدان معناست که دیگر نمی توان برای امنیت به ویندوز XP اعتماد کرد.

یک هکر می تواند از سیستم شما برای کمک به هک سیستم استفاده کند تا هیچ اثری باقی نماند. به این ترتیب که ابتدا سیستم شما را هک کرده و سپس از سیستم شما برای انجام عملیات اصلی خود استفاده می کند. (حتی می توانید با استفاده از سیستم خود سیستم دیگری را هک کرده و از طریق آن تجارت کنید.) در این صورت ، اگر پلیس FATA به دنبال یک هکر باشد ، وقتی او نبود ، او را متهم می کند.

برخی از هکرها می توانند برای سرگرمی به سیستم شما آسیب برسانند. برخی از اقداماتی که هکر می تواند برای آسیب رساندن به سیستم انجام دهد: پاک کردن (قالب بندی) دیسک سخت سیستم ، ایجاد تعداد زیادی حساب کاربری که شما را مجبور به نصب مجدد ویندوز ، تخریب تراشه IOS ، تغییر شدید فرکانس مانیتور می کند و ضبط نظارت ، تغییر IOS و …

نقاط ضعف ویندوز XP

تعداد دیگری از نقاط ضعف ویندوز XP

* از کارانداختن آنتی ویروس ها و فایروال ها

* در اختیار هکر قرار گرفتن اطلاعات سیستم

* نقطه ضعف در بخش Help and Support Centre سیستم عامل . در صورت سوء استفاده از نقطه ضعف در این بخش و کشاندن کاربران به سایت های مخرب و یا فریب کاربران برای بازکردن فایل های پیوست مخرب در نامه های الکترونیکی، می توان کنترل و دسترسی به کامپیوتر آسیب پذیر داشت.

* اینترنت اکسپلورر (IE)

Microsoft Outlook Outlook Express

modir

Leave your message