الگوهای ساختار سرور

نسخه‌های ویندوز 10

الگوهای ساختار سرور

استاندارد الگوهای قالب‌بندی ساختار سرورها به سه شکل Tower، Rack Mount، Blade مطرح می‌شود.

الگوهای ساختار سرور

الگوهای ساختار سرور

الگوهای ساختار سرور برج:

این نوع قالب سرور مانند رایانه شخصی است و می توان آن را روی ستون کف یا داخل دندانه دار قرار داد. این نوع سرورها معمولاً در مراکز داده با شبکه های کوچک یا متوسط ​​استفاده می شوند. معمولاً این فرمت ها در سرورهای مراکز داده بزرگ استفاده نمی شوند زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند و سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. مشکل دیگر سرورهای با این فرمت این است که هیچ مدیریتی روی کابل های متصل به آنها وجود ندارد.

الگوهای ساختار سرور رک:

این سرورها به گونه ای طراحی شده اند که برای محافظت و نگهداری از آنها به راحتی در قفسه ساخته شده قرار می گیرند. هر رک می تواند میزبان چندین سرور باشد. سرورها در داخل رک قرار می گیرند و با پیچ ثابت می شوند.
اجزا و سازه هایی که در داخل رک قرار می گیرند دارای ساختار قالب بندی به نام Unit یا Unit Rack هستند. یک سرور استاندارد Rack اگر یک (بخشی از) Rack را اشغال کند ، به عنوان سرور ۱U شناخته می شود و اگر از دو واحد Rack استفاده کند ، ۲U است.

الگوهای ساختار سرور تیغه:

این قالب ها از سرورهایی مانند سرورهای نصب شده در رک یا اندازه استاندارد ساخته می شوند و در رک های مخصوصی به نام Case یا Case یا Skeleton قرار می گیرند.
این نوع سرورها اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند ، به این معنی که موارد این سرورها بسته به نوع محصول متفاوت است. به عنوان مثال ، یک سرور تیغه دل نمی تواند در داخل محفظه سرور تیغه HP قرار گیرد.

نکته مهم این است که این سرورها به تنهایی مولفه ای مانند Power ندارند و توان خود را از شاسی می گیرند. علاوه بر سیستم های خنک کننده ای که معمولاً در یک شاسی استفاده می شود ، یک سیستم تغذیه و یک کارت شبکه برای هر سرور قرار داده شده در شاسی وجود دارد. روی همان سرور نصب شده است.

modir

Leave your message