تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است

تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است

تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است

 

در این مقاله میخواهیم بدانیم تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است؟ در واقع اولین نسخه ویندوز در سال ۱۹۸۳ منتشر شد (Windows1.0). سیستم عامل یک رابط کاربر گرافیکی و محیط پنجره تحت سیستم عامل دیسک (DOS) را فراهم می کند. ویندوز ۲٫۰ در سال ۱۹۹۷ به عنوان ارتقا این سیستم عامل منتشر شد. این نسخه بعداً با ویژگی های جدیدی مانند قابلیت همپوشانی ویندوز به نام Windows / 286 و بعدا Windows / 386 معرفی شد. ویندوز ۳٫۰ در سال ۱۹۹۲ معرفی شد که بسیار متفاوت از نسخه های قبلی است. در سال ۱۹۹۵ ، مایکروسافت دستیابی به موفقیت مهم در ویندوز ۹۵ را برای سیستم عامل های ویندوز و کامپیوتر ارائه داد. توسعه و بهینه سازی این سیستم عامل در ویندوز ۹۸ برای رایانه های شخصی ، ME ، XP و ویندوز NT و ۲۰۰۰ برای شبکه ادامه یافت. با توجه به تغییراتی که در طول  تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون  رخ داده اینک محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل در جهان ویندوز است. مایکروسافت با به روزرسانی و بهینه سازی این سیستم عامل قصد دارد تمام انتظارات کاربر از سیستم عامل مناسب را برآورده کند.

تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است

تاریخچه ویندوز از ابتدا تاکنون دچار چه تغییراتی شده است

امنیت
امنیت در سیستم عامل ویندوز یکی از مهمترین نقاط ضعف آن بوده است. مطالعه کوین میتنیک نشان داد که یک سیستم ویندوز XP بدون حفاظت از اینترنت فقط ۴ دقیقه دوام دارد. همچنین طبق آمار ، ۸۰٪ کاربران ویندوز حداقل به یک ویروس یا جاسوس افزار آلوده شده اند.
در سال ۱۹۸۵ ، مایکروسافت و IM برای ساخت و گسترش OS / 2 همکاری کردند. OS / 2 با سخت افزار طراحی شده توسط IM به نام PS / 2 وارد بازار شد. اندکی بعد ، در فوریه ۱۹۸۶ ، مایکروسافت به واشنگتن (ردموند) نقل مکان کرد. این شرکت یک ماه بعد وارد بورس شد و ۶۱ میلیون دلار با ۲۱ دلار سهم درآمد کسب کرد. در سال ۱۹۸۹ ، مایکروسافت از انتشار ویندوز ۳٫۰ در Comdex در سال ۱۹۹۱ خبر داد. در ۱۶ مه ۱۹۹۱ ، بیل گیتس به کارمندان مایکروسافت اعلام کرد که از OS / 2 خارج می شود و مایکروسافت از آن زمان به محصولات هسته خود نزدیکتر شده است. . برخی از افرادی که مخالف ویندوز بودند ، شوکه شدند و شروع به گفتن آن کردند

Windows 95

نسخه ویندوزی از مایکروسافت که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. ویندوز ۹۵ ماندگاری زیادی نداشت و اکنون تعداد معدودی از این سیستم عامل استفاده می‌‌کنند.
Windows 98
نسخه ویندوزی از مایکروسافت که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و در واقع نسخه به روز شده ویندوز ۹۵ می‌‌باشد. (این ویندوز Memphis هم نامیده می‌‌شود) استفاده از این ویندوز به طور گسترده در جهان وجود داشت و هم اکنون هم مورد استفاده می‌‌باشد. از امکانات این می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•مرورگر مستقل مایکروسافت

  • توانایی فرستادن و گرفتن نامه‌های الکترونیکی
    •گرافیک ۳۲ بیتی (FAT32)
    •حمایت کردن USB
    •حمایت کردن DVD

Windows ME
Windows Millenium Edition نسخه به روز شده ویندوز ۹۸ که در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ عرضه شد. نسخه ویندوزی از مایکروسافت که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و در واقع نسخه به روز شده ویندوز ۹۵ می‌‌باشد. (این ویندوز Memphis هم نامیده می‌‌شود) استفاده از این ویندوز به طور گسترده در جهان وجود داشت و هم اکنون هم مورد استفاده می‌‌باشد. از امکانات این می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

Windows NT
سیستم عاملی که در سال ۱۹۹۳ توسط شرکت مایکروسافت ، ارائه گردید. Windows NT بر خلاف ویندوز به وجود سیستم MS-DOSوابسته نیست به عبارت دیگر یک سیستم عامل خودکفا بوده و یک رابط گرافیکی کاربر دارد. Windows NT یک سیستم عامل چند وظیفه‌ای ۳۲ بیتی با ویژگیهای شبکه سازی، چند پردازشی قرینه ای، بندکشی و امنیتی می باشد. این سیستم عامل بر روی سخت افزارهای متنوعی از جمله سیستم‌های برپایه ریزپردازنده‌های ۸۰۳۸۶ و ۸۰۴۸۶ و پنتیوم اینتل، ریزپردازنده‌های DEC AlphaAXP، ریزپردازنده‌ای MIPS، و همچنین در کامپیوترهای چند پردازنده‌ای به اجرا در می‌آید. Windows NT تا ۴ گیگا بایت حافظه مجازی را تحت پشتیبانی قرار داده و می‌تواند برنامه‌های کاربردی OS/2، MS-DOSو POCIX××××× را به اجرا درآورد.
سیستم عامل رایانه های سرور ، توسط مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ معرفی شد.
خانواده سرور ویندوز ۲۰۰۰
برخلاف نام آنها ، سرورهای NET Enterprise که ممکن است این تصور را ایجاد کنند که فقط به استفاده از Windows .NET Server 2003 نیاز دارند ، می توانند در خانواده بزرگ سرورهای Windows 2000 اجرا شوند. توجه داشته باشید که برخی از سرورهای .NET Enterprise ، مانند Exchange Server 2000 ، در نسخه های Windows .NET Server 2003 اجرا نمی شوند. برخی از سرورهای موجود NET Enterprise هنوز در Windows NT Server 4.0 اجرا می شوند ، اما این سرورها دارای ویرایش های ویژه ای هستند که به آنها امکان می دهد از ActiveDirectory استفاده کنند. . تعداد نرم افزارها و محصولات قابل دسترسی
Windows NT را اجرا کنید ، به تدریج به صفر می رسد. این مقاله فرض می کند که شما حداقل از یک نسخه از Windows 2000 Server استفاده می کنید. ویندوز ۲۰۰۰ دارای سه نسخه مختلف از سرور است. تعداد نسخه های قبلی را می توان از نظر فنی به چهار نسخه توسعه داد (اگر سیستم عامل مشتری Windows 2000 Professional را نیز در نظر بگیریم). هر نسخه برای هدفی خاص طراحی شده است و مجموعه ای از پتانسیل ها و قابلیت های خاص خود را دارد. نسخه استاندارد سرور ۲۰۰۰ Windows 2000 Server نامیده می شود. نسخه قبلی نسخه اصلی سیستم عامل است و شامل تمام ویژگی های لازم و بالقوه مورد نیاز ارائه دهندگان خدمات N می باشد.
ET Enterprise. ، Is. هر رایانه ای که ویندوز ۲۰۰۰ سرور را اجرا می کند دارای ویژگی هایی مانند کنترل کننده دامنه Active Directory و خدمات ارتباطی شبکه است. نسخه قدیمی محدودیت های خاص خود را دارد. پشتیبانی از حداکثر چهار پردازنده و چهار گیگابایت RAM نمونه هایی از محدودیت های نسخه قبلی است. هنگام اجرای برنامه ها ، به آنها فضای حافظه ثابت دو گیگابایتی اختصاص داده می شود. اگر رایانه از حافظه فیزیکی کمتری برخوردار باشد ، سیستم عامل از فضای دیسک به نام فایل swap یا فایل صفحه بندی برای ایجاد حافظه مجازی استفاده می کند.

modir

Leave your message