ترفندهای افزایش سرعت ویندوز ۸

ترفندهای افزایش سرعت ویندوز ۸

مسلما همه‌ی ما به دنبال افزایش سرعت ویندوز خود هستیم. اما بسیاری از روش‌ها مانند ارتقا سخت‌افزار علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه اضافی هم به همراه دارد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه ترفندهای ساده، بدون هزینه و سریع برای افزایش سرعت ویندوز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

توقف اجرای برنامه‌های غیر ضروری

اولین راه‌حل برای افزایش سرعت ویندوز، حذف اجرای برنامه‌هایی مانند کروم، اسکایپ و… است که به صورت پیش‌فرض و به محض ورود به سیستم اجرا می‌شوند. اگر از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید بهتر است اجرای آن‌ها را متوقف کنید تا بیهوده از منابع استفاده نکنند.

برای اینکه بدانید چه برنامه‌های در این دسته قرار می‌گیرند، در ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ می‌توانید روی فضایی خالی در TaskBar راست کلیک کنید و Task Manager را انتخاب کنید. حالا به تب Startup بروید تا برنامه‌هایی که به صورت پیش فرض در حال اجرا هستند را ببینید.

در ویندوز ۷ هم برای مشاهده برنامه‌های startup باید عبارت msconfig را در منو استارت جستجو کنید و در پنجره باز شده به تب Startup بروید.

حالا از این لیست، برنامه‌های غیر ضروری که نیازی به اجرای دائمی آنها ندارید را غیر فعال کنید. به این صورت سرعت سیستم شما به مراتب افزایش خواهد یافت. اما به هیچ عنوان برنامه‌هایی همچون آنتی ویروس خود را که در این لیست قرار دارد، غیر فعال نکنید.

 

غیر فعال کردن انیمیشن‌ها و ایفکت‌های ویندوز

سیستم‌عامل ویندوز برای زیبا سازی‌های بصری، از ایفکت‌ها و انیمیشن‌هایی برای حرکت روان‌تر پنجره‌های ویندوز هنگام بسته شدن، minimize یا maximize شدن و … استفاده می‌کند که غیرفعال کردن آن‌ها به افزایش سرعت سیستم کمک زیادی می‌کند.

برای غیرفعال کردن این ایفکت‌ها، در منو استارت عبارت performance را تایپ کنید و از لیست نمایش داده شده گزینه Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید. حالا در منو باز شده از بین گزینه‌ها، هر یک که به آن‌ها نیازی ندارید را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن تمامی گزینه‌ها می‌توانید گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید تا همه انیمیشن‌ها و ایفکت‌ها غیر فعال شوند. در نهایت با فشردن دکمه Ok تغییرات را اعمال کنید.

اگرچه این تغییر ممکن است در ابتدا کمی آزار‌دهنده باشد اما مطمئنا پس از گذشت چند روز به آن عادت می‌کنید.

 

 

مصرف انرژی سیستم

سیستم‌عامل ویندوز به کاربر اجازه می‌دهد تا با انجام تنظیماتی ساده، نحوه مصرف انرژی را انتخاب کند. شاید تنظیمات مصرف انرژی برای لپ‌تاپ موضوعی کاملا واضح باشد اما باید بدانید که مصرف انرژی در کامپیوتر روی سرعت آن تاثیر گذار است و می‌تواند باعث افزایش سرعت ویندوز شود.

برای تغییر تنظیمات Power plan وارد کنترل پنل سیستم شوید و گزینه Power Option را انتخاب کنید و از لیست نمایش داده شده گزینه Balanced را تیک بزنید. به صورت پیش فرض هم در ویندوز همین گزینه انتخاب می‌شود که البته بهترین گزینه برای اغلب کاربران است زیرا با توجه به فعالیتی که کاربر دارد، استفاده از انرژی را تنظیم می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان از گزینه High performance استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه انرژی زیادی مصرف می‌کند، هیچ برتری نسبت به حالت Balanced ندارد.

در انتها با کلیک روی گزینه Change plan settings می‌توانید تنظیمات بیشتری برای هر یک از حالات انجام دهید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
modir

Leave your message