مک بهتر است یا ویندوز؟

مک بهتر است یا ویندوز؟

تفاوت های اساسی بین ویندوز و مک

۱- طراحی زیباتر در سیستم های اپل

سیستم های اپل طراحی بسیار زیبا و هوشمندانه تری نسبت به بقیه شرکت ها دارند که اغلب سیستم هایی سبک و باریک با طراحی ساده و مدرن تولید می کند که باعث شده تا با بقیه متفاوت باشد.

۲- گران تر بودن اپل

اگر شما هم با سیستم های اپل آشنا باشید می دانید که قیمت آن ها نسبت به دیگر کمپانی ها چه در زمینه گوشی و چه در زمینه پی سی گران تر است که این باعث آن شده است که قشر خاصی از مردم سمت اپل بروند البته در برابر هزینه بالایی که بابت محصولات اپل از جمله کامپیوترهای این شرکت می‌پردازید، با محصولی با طراحی فوق‌العاده و کیفیت بالای ساخت مواجه می‌شوید که به‌ اندازه کافی رضایت خاطر شما را فراهم می‌سازد.

۳- با ویندوز راحت تر می شود بازی کرد

ویندوز به علت داشتم تنوع بالا در نرم افزار و بازی های گوناگون سیستم عامل محبوب تری برای گیمر ها هستند البته عوض شدن راحت قطعات و آپگریت کردن آن هم یکی از دلایل مهم به حساب میاید.

۴- انعطاف پذیری بالای ویندوز

در ویندوز شما دستتون بازتر است و می توانید تغییرات زیادتری نسبت به مک بر روی سیستم عامل خود انجام دهید البته این به این معنی نیست که مک خیلی محدود است ولی نسبت به ویندوز این قضیه به چشم می آید.

۵- ویروس ها برای مک کمتر است

یکی از مسائل بسیار مهم بحث امنیت است که در این موضوع مک بهتر عمل کرده است بعضی ها ادعا کردن که اصلا ویروس نمی گیرد ولی این طور نیست هر سیستمی به نحوه ای می تواند ویروس بگیرید ولی مقدار آن به مراتب کمتر از ویندوز می باشد.

۶- هر دو برای گرافیست ها خوب هستند

در گذشته مک تنها انتخاب طراحان بود و بهترین سرویس ها را ارائه می داد ولی در حال حاضر ویندوز هم دسته کمی از مک ندارد و هر دو سیستم عامل مورد تایید طراحان است.

۷- مک دربخش خدمات پس از فروش و پشتیبانی از خریدار دست نیافتنی شده است

زمانی که مک شما دچار مشکل می‌شود با مراجعه به نزدیک‌ترین فروشگاه اپل، بدون هیچ دردسر و استرسی به خواسته خود خواهید رسید. معمولا مک شما در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون پرداخت هزینه تعمیر می‌شود. مایکروسافت نیز فروشگاه‌ها و مراکز خدمات پس از فروش مناسبی را در این زمینه تدارک دیده ولی نسبت به تعدد و کیفیت فروشگاه‌های اپل فرسنگ‌ها فاصله دارد. علاوه بر این بسیاری از سازندگان سخت‌افزاری PC در این زمینه امکانات مناسبی را برای مشتریان تدارک ندیده‌اند و بدین‌ ترتیب میزان رضایت مشتریان PC از خدمات پس از فروش به‌ مراتب پایین‌تر از مک می‌باشد.

دلایل برتری سیستم مک

مک مراقبت کمتری نیاز دارد
ویروس ها و بدافزار های کمی به مک یورش می برند.
مک تجربه ای مبتنی بر یونیکس رائه می کند.
اکثر نرم افزار های مک بر روی رابط کاربری (اینترفیس کاربری) فوکوس کرده اند.
سایر محصولات اپل را به آسانی می توانید به مک متصل سازید.

دلایل برتری ویندوز

قابلیت انعطاف سیستم عامل ویندوز هم از منظر سخت افزاری و هم از منظر نرم افزاری بیشتر است.
جدید ترین سخت افزار ها توسط ویندوز ساپورت می شوند.
نرم افزارهای کاربردی تجاری منتشر گشته برای ویندوز بسیار فراوان می باشد.
بازی های رایانه ای در ویندوز بسیار حرفه ای تر اجرا و ساپورت می شوند.
ساپورت و پشتیبانی ویندوز از موزیک پروداکشن بهتر است.
ویندوز بستری مشترک برای میلیون ها کاربر در سراسر نقاط کره خاکی ارائه می دهد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
modir

Leave your message