برای جلوگیری از سرقت گذرواژه یا پسورد خود را قوی ایجاد کنید

برای جلوگیری از سرقت گذرواژه یا پسورد خود را قوی ایجاد کنید

گذرواژه یا پسورد خود را قوی ایجاد کنید

ایجاد یک رمز عبور قوی و ذخیره آن در یک مدیر رمز عبور یا مرورگر برای حداکثر امنیت کافی نیست. باید بدانید که رمز ورود شما به سرقت رفته است یا خیر. اگر این اطلاعات را دارید ، می توانید سریعاً رمز عبور را قبل از به خطر افتادن اطلاعات شخصی خود تغییر دهید. در این مقاله ، ما چگونگی درک این مشکل را به شما پیشنهاد می دهیم.

طبق PCWorld ، در سال ۲۰۱۹ ، میلیاردها ایمیل و رمز عبور به دلیل نقض امنیت لو رفته و امنیت بسیاری از حساب ها را به خطر انداخته است. مشكلی كه در آن زمان با مصرف كنندگان روبرو بود ، تعداد محدودی راه برای تعیین خطر واقعی آنها بود. اکنون چندین سرویس نظارت بر رمز عبور وجود دارد که نشان می دهد رمز عبور به سرقت رفته است. بسیاری از آنها مجاز به کار سریع و تغییر آنها بودند.

 


خدمات اساسی برای شناسایی آسیب پذیری های امنیتی در ایمیل

دو سرویس معتبر خدمات خود را برای بررسی افشای اطلاعات حساب کاربر ارائه می دهند. یکی HaveIeenPwned است و دیگری خدماتی است که توسط Hass Hass-Platner-Potsdam در برلین اداره می شود. روش مشابه انجام هر دو. ابتدا از شما خواسته می شود که ایمیل خود را وارد کنید و سپس اطلاعات وارد شده در برابر پایگاه داده شما تأیید می شود اگر اطلاعات حساب شما مشابه ایمیل شما باشد. این روش به هیچ وجه به رمز ورود حساب احتیاج ندارد و برای تأیید فقط به ایمیل احتیاج دارید.

 

هر دو سرویس سلیقه خاص خود را دارند. به نظر می رسد گزارش تخلف HaveIeenPwned کامل است. این وب سایت از یک آدرس ایمیل با اطلاعات بدست آمده برای شمارش جرایم (مانند جنسیت یا شماره تلفن) استفاده می کند. این وب سایت افشای تقویم اطلاعات حساب را ترتیب نمی دهد و خدمات مورد حمله را ترجیح می دهد. اما چرا این رویکرد مهم است؟ به عنوان مثال ، اگر اطلاعات ایمیل شما در سال ۲۰۱۶ لو رفته باشد ، ممکن است آن را تغییر داده باشید. اما اگر ایمیل و رمز ورود شما در ماه گذشته کشف شد ، می خواهید فوراً آنها را تغییر دهید.

 

 

HPI Services روش دیگری برای ارائه اطلاعات از طریق ایمیل دارد. این وب سایت داده های بدست آمده توسط ماتریس تاریخ و ماتریس تاریخ را نشان می دهد. در صورت وارد کردن آدرس ایمیل در وب سایت ، گزارش امنیتی با طرح رنگی اطلاعات خراب برای آن ایمیل ارسال می شود.

یک ویژگی رایگان برای نظارت بر امنیت رمز عبور به مرورگرها اضافه شده است
دو سرویس ذکر شده در بالا می توانند اطلاعات ایمیل را در اختیار شما قرار دهند. با این حال ، آنها توانایی تأیید نام کاربری را ندارند. در نتیجه ، اگر اطلاعات نام کاربری شما فاش شود ، نمی توانید منتظر انقضا این وب سایت ها باشید. برای انجام این کار ، شما به یک سرویس آشنا و قابل اعتماد نیاز دارید که نام و رمزعبور آشنا شما را بداند. برای بررسی امنیت حساب به وب سایت های مختلف مراجعه نکنید. زیرا شما باید گزینه های معتبری را انتخاب کنید. نظارت بر امنیت رمز عبور توسط اکثر برنامه های مدیریت رمز عبور تأمین می شود ، اما این ویژگی در برخی از مرورگرها بصورت رایگان استفاده می شود.

امکان بررسی رمز ورود گوگل

در سال ۲۰۱۹ ، Google یک افزونه رایگان به Chrome اضافه کرد تا در هنگام به خطر افتادن اطلاعات حساب کاربران ، به آنها هشدار دهد. در نتیجه ، پس از نصب ، در صورت نقض اطلاعات مربوط به ایمیل یا نام کاربری ، یک اعلان برای کاربر ارسال می شود تا به کاربر هشدار داده و اقدامات احتیاطی را انجام دهد.

در اکتبر همان سال ، Google به طور خودکار امنیت رمزهای عبور را بررسی کرد. در همان زمان ، Chrome 79 با ردیابی اعتبار کاربر به صورت آنلاین از حملات فیشینگ جلوگیری کرد. البته این مرورگر وظیفه دارد به بهانه های دروغین از گرفتن رمزهای عبور توسط کاربران جلوگیری کند. یکی از بهترین ویژگی های Google Password Checker صفحه مفید آن است که هنگام به خطر افتادن رمز ورود به کاربر اطلاع می دهد.

modir

Leave your message