تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز چیست؟

تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز چیست؟

 عوامل زیادی نیز وجود دارند که تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز ایجاد میکند. هر وقت به نسخه های مختلف سیستم عامل محبوب مایکروسافت ، ویندوز فکر می کنیم ، به طور خودکار به نسخه های Home یا Pro و نسخه های دیگر مراجعه می کنیم. احتمالاً اصطلاحات ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی را بارها شنیده اید و ممکن است معنای آنها را کاملاً درک نکرده باشید. این عبارات از کجا آمده و چگونه بر تجربه کاربر شما تأثیر می گذارند؟

تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز چیست؟

تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز چیست؟تفاوت در نسخه‌های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت ویندوز چیست؟

چه چیزی کامپیوتر را ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی می کند؟

بسته به معماری پردازنده (CPU) مورد استفاده در رایانه ، سیستم شما ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی خواهد بود. بیشتر پردازنده های موجود تولید شده در سال های اخیر در گروه ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی قرار می گیرند. پردازنده های ۶۴ بیتی به طور کلی قدرت بیشتری نسبت به پردازنده های ۳۲ بیتی دارند. زیرا آنها توانایی ذخیره و پردازش داده های بسیار بیشتری را دارند.
اگر از پردازنده ۶۴ بیتی استفاده می کنید ، برای استفاده کامل از آن باید از ویندوز ۶۴ بیتی استفاده کنید. البته ، نسخه ۳۲ بیتی ویندوز روی پردازنده های ۶۴ بیتی به خوبی کار می کند. اما نمی تواند از تمام توان پردازنده استفاده کند. نصب ویندوز ۶۴ بیتی روی پردازنده ۳۲ بیتی امکان پذیر نیست. اما ویندوز ۶۴ بیتی می تواند برنامه های ۳۲ بیتی را اجرا کند.
دو تفاوت مشخص بین این دو معماری در ویندوز وجود دارد: نسخه ۳۲ بیتی ویندوز در نهایت می تواند حداکثر تا چهار گیگابایت RAM استفاده کند. بنابراین اگر ۱۶ گیگابایت رم در رایانه خود دارید و از ویندوز ۳۲ بیتی استفاده می کنید ، سیستم عامل نمی تواند بیش از چهار گیگابایت استفاده کند. ۲. تفاوت دوم در پوشه Program Files است. در نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ، همه برنامه ها به طور پیش فرض در پوشه Program Files نصب می شوند. اما در نسخه ۶۴ بیتی ، پوشه های دیگری به نام Program Files وجود دارد (x86 برای نصب برنامه های ۳۲ بیتی ، زیرا برنامه نویسی برای معماری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی کاملاً متفاوت است.
modir

Leave your message