بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

مایکروسافت سعی کرده به بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP بپرازد. در ویندوز ویستا ، مایکروسافت سعی در بهبود ویژگی های قدیمی xp داشت! اگر می خواهید سیستم خود را از Xp به Vista ارتقا دهید ، زمان خوبی است.

بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

مراحل نصب را مقایسه کنید:

بیایید این بحث را با مقایسه نصب ویستا شروع کنیم. در ویندوز XP ، سیستم پس از کپی کردن داده ها ، اطلاعات کاربر ، شماره سریال و سایر داده ها را درخواست می کند ، در حالی که در ویندوز ویستا ، س questionsالاتی مانند نام رایانه ، شماره سریال قبل از کپی کردن پرونده ها. . اگر می خواهید Vista را نصب کنید ، باید از یک درایو که با NTFS قالب بندی شده است استفاده کنید ، که برای نصب با امنیت بالا در نصب این برنامه در نظر گرفته شده است. امنیت در Fat32 با NTFS قابل مقایسه نیست. همچنین ، برنامه سریعتر از Xp نصب می شود.

بررسی تفاوت سیستم عامل ویستا با XP

روند بوت شدن در XP

تفاوت قابل توجه دیگر در روند راه اندازی این است که NT boot loader یا NT boot که در سیستم عامل های قدیمی وجود داشت ، با Windows oot Manager جایگزین شده است. به دلایل امنیتی ، ویندوز ویستا توصیه نمی کند که هر دو برنامه کاربر و مدیر سیستم را در درایوی که درایو بوت (مانند C) در آن قرار دارد ذخیره کنید.

منوی شروع:

 

مایکروسافت طراحی موارد دسک تاپ مانند منوی Start را بهبود بخشیده است. نوار وضعیت ، که شامل یک دکمه شروع است که بسیار شبیه به ویندوز XP است ، با رنگ دیگری نمایش داده می شود. به جای آبی کلاسیک ، رنگ پیش فرض به سیاه قهوه تغییر یافته است.

نماد دسک تاپ بزرگ:

به عنوان مثال در نوار آدرس Windows Vista ، به جای “C: My Folder My Next Level Folder” در Xp ، “Computer> Local Disk (C:)> My Folder> My Next Level Folder” نمایش داده می شود. تابع. نماد دسک تاپ از Xp بزرگتر است و حتی مایکروسافت کلمه “My” را در “My Computer” و “My Documents” حذف کرده است.

modir

Leave your message